donderdag 15 maart 2012

Mini uiltje

Laatst was ik op zoek in blogland naar een mooi speldenkussen-patroon. We hebben namelijk een belofte gedaan om tegen het einde van dit jaar allemaal een speldenkussentje te maken voor Bizzy Martine. Zij heeft dan op haar beurt belooft dat ze voor iedereen een huisjes-speldenkussentje gaat maken. Dat word werken Martinneke ! En ze heeft al zoveel huisjes gemaakt voor haar grote huisjesplaid. Deze belofte werd dus gedaan op Dolle dinsdag bij Salgarollo. Wij noemen het "Dolle dinsdag" omdat we een groep quiltsters zijn die een paar dinsdagen per maand samen komen in het vrije atelier bij Salgarollo. Het gaat er daar altijd heel "dol" aan toe. We leren er ook veel bij van Kristel en Martine. We maken er mooie quilts, handwerkjes, we haken en breien en borduren er op los. En dat allemaal vergezeld van vers gebak waar ik dan meestal heel graag voor zorg en koffie of thee van Kristel.
Nu was ik dus op zoek in blogland naar speldenkussentjes.
En toevallig vond ik deze kleine uiltjes.
Dit vond ik natuurlijk weer echt schattig en wilde het direct maken. Na een beetje vraag en zoekwerk ben ik dan toch aan het patroon geraakt en dit is het resultaat ! Grappig hé ! Zo klein !

Wat ik ook nog heb gedaan is mijn paasversiering boven gehaald. Deze drie lentebloempjes maakte ik een paar jaartjes geleden en als ik ze boven haal voel ik al direct de lente om me heen.
En wat bracht de lente me nog meer ...
Jaja ! Jullie zien het goed ! Zes lieve schattige donskuikentjes !
De lente heeft altijd veel verrassingen ! En daarom vind ik het ook een prachtseizoen.

3 opmerkingen:

  1. Hey Ann, jij begint al goed op tijd aan uw speldenkussen. Die kuikentjes zijn schattig!!! Heb jij die zelf uitgebroedt met de lamp???? Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee deze kuikentjes heb ik van iemand die alleen Brahma's kweekt. Dat zijn zo ongeveer de grootste kippen die er bestaan. Nu woensdag zouden er bij mij kuikentjes moeten uitkomen als alles goed is.
      Dag Martinneke !

      Verwijderen
  2. Wat een superlieve lentepopjes! Die ken ik nog niet. Is het een bestaand pakketje of een eigen ontwerp? Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen