donderdag 22 maart 2012

Het is lente !

Vandaag begint de lente en dat vind ik zalig. En net vandaag is er weer een kuikentje uit het ei aan het komen. Hopelijk is het er morgenvroeg uit en volgen er nog een paar.
Het weer was ook prachtig, echt lenteweer.
Ik kon het niet laten om al een beetje met de grote schoonmaak te beginnen. Dit keer begin ik in mijn hobbykamer want daar is het echt eens nodig. Al mijn boeken terug sorteren en mijn lapjes en patroontjes, pakketjes en prulletjes. Alles moet er aan geloven! Ik heb graag dat alles zijn plaatsje heeft. Dat geeft een opgeruimd gevoel en als je iets nodig hebt vind je het direct. Spijtig dat ik nu de twee komende dagen de hele dag moet gaan werken want ik had zo graag verder gedaan.

Vandaag kwam ook onze vriend Fredje de egel weer tevoorschijn.
Net voor de winter hebben we hem gered van een heel stout hondje dat hem bijna te pakken had.
Hij was heel mager omdat hij te laat op het jaar geboren is en daarom te zwak om in winterslaap te gaan. Maar dat hebben we goed verholpen door hem een een weekje of twee heel veel eten te geven en hem dan een warm nestje te geven van bladeren, takjes en stro zodat hij rustig kon slapen. En hier is hij dan, net vandaag heeft hij het geweten dat het lente was. Fredje zal nu de komende dagen weer lekker eten krijgen en dan kan hij zo op pad om een vriendinnetje te zoeken.
Geniet van de lente !!!

1 opmerking:

  1. Hey Ann, opruimen............dat zou ik ook eens moeten doen, maar wanneer????? Ik zou eens streng moeten zijn tegen mezelf :-) Grtjs en tot dinsdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen