dinsdag 15 juli 2014

Hallooo!

Jaja, en na de lente komt de zomer.
De vakantie is begonnen en dochterlief studeerde af met grote onderscheiding wat ons natuurlijk allemaal blij heeft gemaakt! Maar ze stopt er nog niet mee en is al ingeschreven voor een volgend hoofdstuk. Iets totaal anders dan de lerarenopleiding die ze nu achter de rug heeft : Restaurant management, jaja dat word kokkerellen en proeven het komende schooljaar. Maar dat vinden wij hier helemaal niet erg hoor!

Over proeven gesproken heb ik speciaal een lekker taartrecept voor jullie omdat de vakantie begint. Begin er vlug aan want het is echt gemakkelijk!



APPELTAART
------------------
Nodig :
150 gr suiker
150 gr zelfrijzende bloem
3 eieren
110 gr zachte boter
1 a 2 appelen

Bereiding :
Klop de eieren en de suiker goed luchtig op.
Voeg er de boter bij en daarna de zelfrijzende bloem en klop nog eens extra tot een luchtig en glad deeg.

Giet het deeg in beboterde taartvorm en schik de appelschijfjes mooi op de taart.

Bak de taart in ongeveer 30 a 40 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden.

Laat de taart wat afkoelen en smeer de bovenkant in met afdekgelei 
en bestrooi de randen met wat bloemsuiker.

Veel bakplezier en laat het je smaken!

..............
Krist'l kreeg ook zin in taartjes maken maar deze zijn niet eetbaar. Natuurlijk ideaal voor de lijn! 
En heel mooi!

Ondertussen was ik ook nog eens jarig en bakte ons mama een mooie rose taart voor mij om te trakteren tijdens de Dolle dinsdag! Spijtig hoor Martinneke dat je geen aardbeien lust want je weet niet wat je miste! 

Gelukkig zorgde ik ook nog voor wat koekjes en kon onze Bizzy Martine toch nog gezellig mee smullen!


Dankje voor de lekkere taart Bomma !!!

---------------

Er werden hier niet alleen taarten gebakken maar er werd hier ook heel hard gewerkt. Manlief zit nooit stil en brak heel onze oprit open om ze daarna met veel voorzieningen van afvoeren en andere aansluitingen weer mooi dicht te leggen. Wat een stof en vuiligheid dat er weer bij kwam zien. Maar nu hebben we een mooie rechte oprit en dat is toch ook weer fijn.



Deze grappige ganzen maakte ook mijn vrienndinnetje Krist'l. 
De rechtse gans mocht bij mij blijven wonen en ik ben er superblij mee!
Dankjewel Krist'ltje!


Dit is het ijsbeertje dat toch af is geraakt en nu op mijn stikmachinetafel is beland.


Deze gehaakte uiltjesplaid zag ik bij Salgarollo. Wat is hij schattig! Ik heb het garen mee gebracht maar wanneer ik er zal aan beginnen is nog een groot vraagteken ???

---------------------

Samen met de vriendinnen gingen we een cursus volgen bij Salgarollo en maakten we deze mandjes.Het is een speciale techniek met koord waar je reepjes stof rond draait en terwijl aan elkaar stikt. Heel tof om te doen en goed om je restjes op te werken.

Het mooie rose koordentasje van Krist'l was toch wel bijzonder mooi!
-----------------


Danielle haakte een schattig tasje voor haar kleindochtertje maar we vonden het ook heel geschikt om een tablet in te bewaren.



Ze haakte ook deze grappige inktvis voor haar pasgeboren kleinzoontje.


----------

Met de diertjes is alles ook heel goed !
Voor mijn verjaardag kreeg ik schaapjes en er kwamen een paar konijntjes bij.
Eentje ervan was toch wel weer speciaal omdat ze nog zo klein was en heel lief. We hebben haar Flappie genoemd en ze heeft mooie blauwe oogjes.


En tot slot laat ik je Mousty nog eens zien maar dan al een maatje groter dan de laatste keer.
Wel nog even lui en grappig!



Maak er een super fijne vakantie van en tot de volgende keer!
























4 opmerkingen:

  1. An!!! Wat een heerlijke taarten weer!!!!
    En wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt (en moet nog gemaakt worden)Maar daar heb je nu lekker vakantie voor .
    Fijn genieten van je vrije dagen en misschien zien we elkaar snel weer een keertje . groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, hallo Yvonne!
    Dat is weer een tijdje geleden. Ja we zeiden het nog tegen elkaar op de opendeurdag bij Salgarollo, "We hebben weer veel nieuwe ideetjes opgedaan". En je ziet het hé, sinds toen wil ik weer veel nieuwe dingen maken. Ach, wat hebben we toch een gezellige hobby!
    Voor jou ook een fijne vakantie!
    Groetjes,
    Ann
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Anneke,
    Dat was weer leuk om te lezen!!!! En ik lust wel aardbeien, maar geen bavarois ;-)
    Tot binnenkort!!!
    Grtjs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen