vrijdag 22 juli 2011

Altijd welkom.

Hallo ! Dit is Chippie. Een baby dwergpapegaaitje.
Hij is gisteren bij mij gebracht want zijn mama is helaas gestorven. Bij mij zijn moederloze diertjes altijd welkom. En van kinds af aan ben ik daar al mee bezig. Mensen in de buurt weten dat en daarom heb ik al heel wat diertjes groot gebracht met papjes en flesjes. Konijntjes, geitjes, egeltjes, veel soorten vogels zoals uilen en parkieten enz. Tja, het is een gave en als ik zo een sukkeltje zie kan ik niet neen zeggen. Ik probeer het gewoon.
Over het algemeen loopt het wel goed af maar er kan natuurlijk altijd iets fout lopen, bv als een jong diertje te veel koude heeft gehad of te lang zonder voeding is geweest dan is het soms wel eens heel moeilijk om het nog te redden. Natuurlijk kan ik niet alle diertjes houden die ik groot breng. Uilen en andere dieren uit de natuur zet ik meestal terug zodat ze weer vrij zijn. Sommige diertjes gaan terug naar hun echte baasjes of we vinden een nieuwe goede thuis. Soms blijven ze ook wel bij ons wonen maar niet te veel want anders word het hier een dierentuin !

Hier nog een paar foto's van diertjes die ik groot bracht :
Dit was een kuikentje dat in de winter werd geboren en de boer wilde het weg !
Het is een heel mooi haantje geworden.

Dit is een babykonijntje van een nestje van drie waarvan de moeder werd doodgebeten door een marter.
Zij hebben het alle drie overleefd en lopen vrolijk rond in de boomgaard van mijn ouders.

Drie kleine mussen die mensen vonden in de tuin na het snoeien van de haag. Ze zijn alle drie groot geworden en zijn weer vrij gelaten.

Mijn gezin en vrienden maken hier dus geregeld kennis met nieuwe inwoner die dan een tijdje bij ons blijven wonen. Zo zijn we eigenlijk een beetje een pleeggezin voor moederloze dieren.

En nu vlug naar boven want ik hoor iemand die honger krijgt, dat buikje zullen we eens vlug gaan vullen.
En daarna slapen !
Slaapwel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten