woensdag 15 juni 2011

Nog meer sterretjes !

Vanaf vandaag is Sterretje niet meer alleen. Ik vond het toch zo zielig. Daarom heeft ze 2 vriendjes gekregen, Baltazar en Fee. Ze zijn zo schattig en ze voelen zich veel beter nu met z'n drieën.
Ze zijn verzot op vetplantjes en hibiscus, maar ook paardenbloemen vinden ze een lekkernij.
En met warme dagen mogen ze buiten, dan zullen ze genieten. Wel in een speciaal afgemaakt stukje want anders ben ik ze kwijt en dat zou echt spijtig zijn.

En weet je nog dat ik een egeltje aan het maken was? Wel kijk hier ... Dit is het resultaat !!
Eindelijk is hij af geraakt ! Ik ben wel fier want het is al een tijdje geleden dat er nog eens iets helemaal afgewerkt was. De stof is net zoals bij een echt egeltje maar dan niet zo stekelig.
Dankjewel Krist'l, dit was nog eens een fijn idee!

                                                     -----------------------------------------
Als je echt van egeltjes houdt en je bent ook een lekkerbek dan heb ik nog een heel lekker receptje. Ik heb het gekregen van Zdenka. Ze is een echte koekjesbakker.
                  
                                                                       EGELTJES.
                                                                     ---------------
                                        250 gr gewone bloem
                                        150 gr boter op kamertemperatuur
                                        100 gr bloemsuiker
                                        1 eigeel
                                        1/2 ampul vanillearoma
                                        rasp van een 1/4 citroen

Kneed alle ingrediënten tot een glad deeg. Laat het een uurtje in de ijskast rusten en rol het deeg uit tot ongeveer 0,5 cm. Steek egelvormpjes uit en leg ze op een bakplaat. Bak ze ongeveer 12 min. op 160 graden tot ze goudgeel zien.
Strijk de egeltjes aan de bovenkant in met gesmolten chocolade en dop dit in fijne hagelslag en leg ze op een gladde ondergrond om te drogen.

                                                      EN DIT IS HET RESULTAAT !


                                                                       SMAKELIJK !!!

1 opmerking:

  1. Dag Anneke !!! superleuke blog ! vanaf vandaag bezoek ik je dagelijks hoor, bedankt ! Sara

    BeantwoordenVerwijderen