zondag 15 januari 2012

Boer wat zeg je van mijn kippen ?!

Kijk eens hier ! Dit kleine kippetje is mijn nieuwe aanwinst.
Ze is maar zo groot als een duif. Hier heb ik ze eventjes in de poezenmand gezet voor ze naar de andere kippen verhuist. Ik heb haar gisteren gekocht op de kleinvee tentoonstellling. Als ik haar hokje voorbij liep zat ze me vragend aan te kijken en pikte altijd stilletjes in mijn vinger. Toen ik tot mijn verbazing een briefje ontdekte op haar hokje waarop stond geschreven "Misschien wil iemand mij wel kopen ?" was voor mij direct de beslissing genomen. Het briefje er naast was haar beoordeling van de keurmeester maar die kon mij weinig schelen, dat haar kam niet goed genoeg was uitgesneden en dat de tekening van de veren iets duidelijker mocht zijn, dat speelde voor mij geen rol want toen ik naar huis reed zat "Tilly" de kleine kip bij mij in de auto op weg naar haar nieuwe thuis.
De eitjes die ze legt zijn zo klein als een duiveneitje. Dat zal mooi zijn op een koud schoteltje of zo. Jaja, een gezellig kipje er bij en speciale mini eitjes voor de keuken.
 Van zo een kip heb je toch plezier hé.
Ik ben echt wel fier op mijn kippenkinderen. Elke dag zijn ze zo blij mij te zien en ze zijn zo mooi om naar te kijken. En ze geven mij elke dag lekkere verse eitjes.







1 opmerking: