zaterdag 28 januari 2012

Beetje vanalles

Gisteren mocht ik gaan kijken naar onze duiventil. Jaja, je leest het goed. Een duivenhok! Een meneertje uit de buurt heeft een echte duidventil voor mij gemaakt ! Heel mooi, een echt minihuisje.
Kijk toch eens hoe schattig !
Er kunnen 3 duivenpaartjes in wonen met elk apparte deurtjes en raampjes. Net uit een sprookje. Dit mooie huisje komt natuurlijk in onze tuin te staan.
De kippen en de hertjes gaan niet weten wat dat is.
We laten het huisje nog een tijdje binnen staan tot het voorjaar. Ondertussen heb ik de tijd om eens na te denken welke duifjes er mogen komen wonen. Er bestaan zoveel rassen.

Maar ik ben niet alleen bezig met mijn boerderij hoor. Neen, ik ben ook nog aan mijn handwerkjes bezig. Een tijd geleden was ik begonnen aan een kerstbal met poezen erop. Het idee komt uit het mooie nieuwe boek van "Bobbin" van Els Feteris.
Met de hulp van Kristel heb ik er een paar weekjes rustig aan gewerkt tijdens de vrije "dolle" dinsdagen bij Salgarollo. Nog opvullen en afwerken met wat lintjes en belletjes en klaar !

We zijn ondertussen al een hecht groepje geworden en hebben het altijd gezellig naar onze zin op die beruchte dinsdagen. Het is daar soms wel een zotte bedoening maar we kunnen ook serieus zijn hoor !
Kijk maar !
Martine toont haar mooie huisjes rechts onder op de foto. Wat zijn ze toch schattig !
Ze heeft er al 25 gemaakt.
Je kan het volgen op haar blog. Ze werkt er ijverig aan verder.
Ze heeft haar naam echt niet gestolen, "Bizzy Martine" !
Wat zal het mooi zijn als die plaid klaar is.
Ik begin echt zin te krijgen om ook zo van die mooie huisjes te maken. Maar niet zoveel natuurlijk. Ik wil maar een klein plaidje maken. Dat is toch ook schattig.
Maar eerst mijn andere werkjes af maken want anders word het weer teveel !
Slaapzacht iedereen.
X



1 opmerking:

  1. Ik zou bijna willen dat ik een duif was!!!! Zo'n schoon huis!!!! Eerst maken we het poezensleutelhangertje af en dab mag je mee beginnen met de huisjes hè!!! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen