maandag 5 september 2011

Zo gezegd zo gedaan !

Morgen is het weer vrij atelier bij Salgarollo. En zoals beloofd neem ik morgen mijn Micey mousse cake mee. Deze middag heb ik hem nog vlug gebakken. Het was spannend toen ik hem uit de vorm moest halen want ik was bang dat zijn snoet mislukte. Even laten afkoelen en ....
                                                     
                                                                  Joepie ! Hij is gelukt !!!
Ik heb er een marmer cake van gemaakt. Je ziet de chocolade er een beetje door piepen.
Dat hij lekker is zal ik morgen te weten komen. Er zullen proefkonijntjes genoeg zijn denk ik !

Vandaag toch nog last gehad van mijn geplette vinger. Vooral op het werk waar ik veel moest dragen en opheffen. En ook daarjuist nog ondervonden dat naaien met een pijnlijke vinger echt moeilijk is.
Morgen bij Salgarollo lukt het hoop ik wat beter want ik ben aan mijn vilten huisje bezig en het is bijna klaar. Vilt is wel zacht om mee te werken dus zal het nog wel mee vallen. Als het eindelijk af zal zijn wil ik het gebruiken om mijn quilt garen in te steken. Hier zijn al een paar paneeltjes.

Voor vilt heb ik een zwak. Het is zo fijn om er mee te werken. Het rafelt niet, het is zacht en je kan er alle kanten mee uit. Ook fijn om kleine lieve hebbedingetjes mee te maken. Hier zijn een paar foto's van mijn vilten werkjes:
Schattige slakjes.
Kerst engeltje.
Schilderijtje geappliqueert met vilt en geborduurd met zijdelint.

Ik leerde werken met vilt van Greet Vermeire. Dit is haar website :
www.ranonkel.be
Ze leerde ons mooie poppen maken en kleine dingen van vilt.
Na een paar jaar les van haar waar wij toffe herinneringen aan hebben behouden zijn we uiteindelijk bij het patchworken gekomen. En zo heb ik dan ook kennis gemaakt met stitcherie, appliqueren en borduren.
Zo kwam ik ook bij Salgarollo terecht, een hele gezellige patchworkwinkel in Westerlo. 
www.salgarollo.be  
Hier heb ik al veel geleerd want Kristel staat ons altijd bij met raad en daad !
Handwerken is dus het liefste wat ik doe in mijn schaarse vrije tijd. En bakken natuurlijk ook ! Maar die twee passen perfect bij elkaar. Want wat is er zaliger dan een gezellig onderonsje met een handwerkje in de hand en een heerlijk vers gebakken stukje taart er bij.
Dat is genieten ! 
  

1 opmerking: