zondag 26 mei 2013

Hallo!

Wel hier ben ik hoor! Er werd gevraagd wanneer ik nog eens iets zou schrijven, en dat deed me wel plezier.
Er valt altijd wel iets te vertellen maar het is "tijd" dat je er voor nodig hebt.

Verleden week heb ik nochtans de techniek van Bizzy Martine toegepast en eventjes "de boel de boel" gelaten omdat ik al heel lang een stukje stof had klaar liggen dat ik eens op een stoffen-spektakel had gekocht. Hier van wilde ik een overtrek voor het kussen van onze Billie maken. Elke keer als ik zijn kussenovertrek wil wassen is hij echt droevig omdat hij er dan een tijdje niet mag op liggen. Hij staat daar dan maar rond te draaien omdat hij dan ook niet op de vulling mag liggen. Hij moet dan op een dekentje op de vloer liggen maar dat is natuurlijk niet wat hij wil. Daarom heb ik nu eindelijk de tijd genomen en heb een overtrek gemaakt met zelfs een rits er in! Ik kan het bijna zelf niet geloven!
Dus nu heb ik een reserve overtrek en Billie is weer blij!
-----

Twee weken geleden brachten we met onze buren een bezoekje aan het Begijnhof in Diest. Het is er heel gezellig met die kleine straatjes en huisjes. 
Er was ook een marktje met streekproducten. Dus proeven was de boodschap!
In één van die huisjes werden er kruidenkoeken gebakken en snoepjes gemaakt.
Een mevrouw verkocht er kookboeken en dit boek viel me direct op. 
Natuurlijk moest ik het hebben na een gesprekje met deze vriendelijke mevrouw die zelfs echt in dit mooie boekje staat. Ze was er terecht fier op en heeft mijn boekje gesigneerd. 


In het boekje staan ook receptjes om zelf snoepjes te maken. Niet zo echt simpel denk ik. 
Maar wie weet probeer ik het wel eens.
En ook uitleg en verhaaltjes over snoepjes die er al jaren bestaan.


De snoepjes die hier in het boekje staan heb ik er in het echt bij gekregen, 
ze waren pas gemaakt en ze zijn echt lekker!

Hier zie je hoe ze door die mevrouw zelf gemaakt worden.
----------------

En dinsdag was het ook vrij atelier. Weer gezellig zoals altijd. Anita had weer een huisje klaar. 
Dit keer het ijssalon. Heel mooi en wat werkt ze dat toch zo mooi af. 
Zo raakt stilletjes aan haar mooie winterplaid klaar.


En neenee, aan mijn plaidje heb ik ook niet stil gezeten! 
Kijk maar!

Dit keer moest ik er van Kristel aan de onderkant van die vilten boogjes aan naaien. Op elk boogje werd er een figuurtje geplakt met freezer papier en daarna wat vast gezet met siersteekjes. 
Het vervolg hiervan zal voor volgende week dinsdag zijn want ik moet dus wachten wat mijn volgende opdracht zal zijn. Nog een beetje geduld en mijn plaidje is af!!!

Misschien zie ik jullie op het opendeurweekend dat er nu eind deze week aankomt bij Salgarollo.
Groetjes, 
en tot dan !
X


4 opmerkingen:

  1. Schattige overtrek voor Billie, is hij ook een schaapje, zoals op de overtrek??? ;-)
    Je quiltje is echt mooi hè!!!
    Tot bij Salgarollo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig en ook nog een leuke overtrek geworden! Je top ziet er nu al beeldschoon uit, zo leuk met al die lapjes eraan! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga donderdag naar salgarollo om 10 u ! Misschien ontmoet ik je daar eens eindelijk ! Groetjes Ann uit molenstede bijna U buurvrouw .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga donderdag naar salgarollo om 10 u ! Misschien ontmoet ik je daar eens eindelijk ! Groetjes Ann uit molenstede bijna U buurvrouw .

    BeantwoordenVerwijderen