zondag 23 september 2012

Herfst

Hier is dan weer mijn lievelings seisoen! De herfst !
Een heerlijke tijd!
In het weekend kwam ik met ons mama in het chocoladewinkeltje binnen en wat zag het er daar heerlijk en prachtig uit ! En de geur was nog beter! Alle soorten chocolaatjes en pralinnetjes in de vorm van egeltjes, blaadjes, nootjes, paddenstoeltjes, kaboutertjes en ga zo maar door! Als die mooie versiering en doosjes en potjes. We kamen er natuurlijk niet met lege handen buiten, wat had je nu gedacht ...

Ik ben ook nog vlug en onverwachts naar de beurs in Mechelen gereden en daar had ik geen spijt van. Dit keer was het toch eens wat anders. Er waren een paar mooie standen bij gekomen. Vooral de standen met vilt. Heel mooie paketjes om herfsttafereeltjes te maken. Ook schattige cupcakes en andere gebakjes in vilt. Ik heb me natuurlijk laten gaan en zodra er resulten zijn krijg je ze te zien op mijn blog. Maar eerst mijn onafgewerkte werkjes af maken en dan begin ik er aan!

Deze week is het ook  weer dolle dinsdag bij Salgarollo. Nu is het even geleden. Ik ben benieuwd wat er weer te beleven valt en welke mooie werken er weer te zien zullen zijn.
De laatste keer was ik ook al een beetje in herfststemming en bakte ik deze paddenstoeltjes.
Heel fijn om te doen en ook wel lekker want ik was wat bang voor de kleurstof. Natuurlijk is het eetbare kleurstof en dat viel heel goed mee. Wat kan je toch oneindig creatief zijn de laatste tijd met die cupcakes en versierde koekjes. Het is een echte rage. Je houd het niet voor mogelijk wat er allemaal te verkrijgen is om die gebakjes te versieren. Ook heel fijn om in de mooie boeken te kijken die er nu in alle soorten te verkrijgen zijn. Ideetjes genoeg voor de bakliefhebbers!

                                                                    















Geen opmerkingen:

Een reactie posten