vrijdag 22 juni 2012

Citroentje

Kijk dit is Citroentje,
 Hij is ons nieuwe pleegbabytje. Als hij alleen kan eten verhuist hij naar zijn nieuwe familie die hem heel goed gaan verzorgen. Maar eerst blijft hij nog een beetje bij ons. We noemen hem Citroentje want daar lijkt hij op. Tja, ik kan moelijk alle diertjes die ik hier opvang en groot breng zelf houden want dan werd het hier een echte dierentin en het scheelt nu al niet veel. Maar ik vind wel altijd de juiste mensen waar ze goed terecht komen. En als dat niet is dan blijven ze toch gewoon hier.

We hebben ook een ongenodigde gast op bezoek gehad over een paar weken en deze heeft bijna al onze kippen dood gebeten. Het was een grote ramp toen ik s'mogens in de weide kwam! Een echt slachveld! Het is na veel rondvragen en opzoeken hoogst waarschijnlijk een marter geweest. Er zijn nog 5 van de 24 kippen over gebleven en die hebben we verhuist naar een ander kippenhok. Deze kippen hadden een serieus trauma opgelopen en voelden zich hier echt niet goed meer. Ze zijn bij hele lieve mensen waar ze terug durven buiten rond scharrelen en weer kunnen bekomen. De dierenarts rade ons dat aan want anders zouden ze dit niet te boven komen.
Wij gaan ons kippenhok dus helemaal moeten hermaken en beveiligen. Er zal wel wat werk aan te pas komen maar eerder durven we echt geen kippen meer houden.

De laatste tijd is het hier weer druk. We zijn grote kuis in de kelder aan het doen en daar kruipt veel tijd in. Dan is er ook nog de strijk, de was, de plas, eten maken, poetsen,  de tuin, en dat moet daar tussen ook nog allemaal gebeuren.
Jaja, ik voel het toch wel een beetje dat ik moe begin te worden.

Morgen ga ik er wel eens tussenuit met onze lieve overburen. Elk jaar bezoek ik met hen een open tuin. We zoeken dan een tuin in de gids van de opentuindagen en dan trekken we er een namiddagje op uit. Ik zal proberen foto's te nemen en zal ze jullie laten zien. Ik kijk naar deze tuindag wel echt uit omdat die mensen naar het schijnt heel veel mooie raskippen hebben. Dus dat beloofd hé! Ik ga er toch mijn ogen de kost geven.

De vriendinnen zijn ook nog een paar keertjes op bezoek geweest en ik wil graag eens laten zien wat ze weer allemaal gemaakt hadden.

Karolientje werd meter en makte een schattig kussentje, een mooi en zacht plaidje en een lekkere tiramisu.

Sol maakte een brievenhouder en bakte een heerlijke rabarbertaart.
Ilse maakte hele mooie kussens met mooi en fijn quiltwerk zoals we dat gewoon zijn van haar.
En Danielletje maakte weer een prachtig jurkje voor haar kleindochtertje! Zij maakt echt de schattigste kleedjes.

Wat zijn we toch een creatieve bende.
Konden we maar veel meer samen zijn en hadden we maar meer tijd om dit allemaal te doen, je zou wat zien, al dat moois en lekkers van iedereen!

Volgende keer ga ik weer met mijn fototoestel op tocht zodat ik weer mooie werkjes van de vriendinnen kan laten zien.

Dinsdag ga ik naar Salgarollo want dan is het de laatste dolle dinsdag van dit schooljaar. Ik ga trakteren met verse gemaakte confituurpotjes. Ik ga ze gezellig versieren met een doekje en een lintje. Gelukkig is er dan De Bomma die als geen ander confituur kan maken. Natuurlijk heb ik haar hulp ingeschakeld en we maken rabarber met appelsienen confituur, HEERLIJK!!!
Tja, als je jarig bent moet je trakteren hé! 28 juni word ik 43 jaar.
Wat gaat de tijd toch snel, dus ik zou zeggen "gebruik hem wel".











Geen opmerkingen:

Een reactie posten