maandag 29 augustus 2011

Aardappeltjes


Kijk eens wat een lekkere aardappeltjes ik vandaag van onze buurman kreeg.
De grootste van de twee weegt 950 gram! Ik ga er zeker iets lekker van maken
want ze zijn toch echt "om op te eten".

Net genoeg om er voor ons drie een gratin van te maken. Lekker met bloemkooltjes in kaassaus en een een worstje er bij. Ja ik weet het, dat is al winterkost maar jah, een mens krijgt echt zin in winterkost met dat vieze weer hier altijd!

Nu we toch over eten bezig zijn komt hier het recept van de tomatensaus voor de reuzen pizza. Speciaal op aanvraag van onze Bizzy Martine.
Heel simpel hoor :
Stoof genoeg ajuin die je in halve ringen of stukjes hebt gesneden. Als die mals genoeg is doe je er tomatenblokjes in blik bij of als je verse tomaten hebt kan dat natuurlijk ook en fijne gezeefde tomatenpuree. Goed kruiden met peper, zout, paprikapoeder, een blokje tuinkruiden en een blokje rundsbouillon bv van Liebig. Laat dit een beetje sudderen tot alles goed gaar is, breng op smaak met bv basilicum of andere kruiden en de saus is klaar.Een lekkere basis voor op de pizza. Succes Martine.

Ook bij Krist'l viel de pizza zo te lezen in de smaak.
Tof dat je mijn blogje leest !
Ik wil Krist'l toch wel eens aan jullie voorstellen. Zij is een echte berenmaakster.
Haar logo is "Thierry's Teddy's". Misschien ben je haar ooit wel eens tegen gekomen op een berenbeurs of heb je misschien zelfs ooit een beer van haar gekocht of een berenles van haar gekregen ? Ze heeft zelfs al prijzen gewonnen met haar mooie beren die ze zelf ontwerpt.

Zoals je ziet is ze niet alleen een lieve berenmaakster maar ook de beste tante van onze Grumpy !
Hij is altijd blij als hij haar ziet en gaat maar al te graag bij haar op vakantie.

Hier zo een schattig beertje van Krist'l.

Lief hé !


1 opmerking:

  1. Dank u, Ann!!!! Je bent een schatje!!! Ik ga het dit weekend uitproberen. Tot morgen, Martine

    BeantwoordenVerwijderen