woensdag 3 juli 2013

Zomer!

De zomer is goed begonnen!
(Buiten het weer gerekend dan natuurlijk maar daar gaan we niet over blijven zagen.)

Dochterlief kwam thuis met geweldige resultaten en haar vakantie kan niet meer stuk zonder herexamens!
Nog één jaartje te gaan, dat natuurlijk wel zwaar zal worden door de vele uren stage die haar te wachten staan maar eerst dus genieten van de vakantie voor we weer dat stapje verder zetten.

Mijn verjaardag hebben we het hele weekend gevierd. Heel veel cadeautjes en lekker gegeten!
S'morgens mijn eerste tuingast al op bezoek om mij verjaardagswensen te brengen :
Echt heel mooi zo een bonte specht. De eerste keer dat ik hem in onze tuin heb gezien. 
Meestal zijn het van die groene met een rood hoedje op.

En hier de nieuwe aanwinst van mijn boerderijtje :
Zijn ze niet schattig ?! 
Neenee, het zijn geen hondjes! Het zijn kippen! 
Toen ik een beetje op zoektocht was op 2dehands.be viel mijn oog op deze toffe kippen! 
Bonte zijdehoenders.
Ooh zo mooi! Die wilde ik hebben! 
En zo gezegd zo gedaan, nu zitten ze hier bij mij in mijn kippenhok! Manlief is ze speciaal voor mij gaan halen! En dat ook al voor mijn verjaardag! 

Gisteren is er ook weer een heel piepklein vogeltje bij ons gebracht. 
Je kan juist een beetje zien dat hij blauwe veertjes krijgt.
Ocharme nog zo klein.
 Maar we gaan ons best weer doen om hem groot te krijgen natuurlijk!
---------

En ik heb ook niet stil gezeten met mijn lapjes. 
Het GSM-zakje dat Martine me leerde maken is nu helemaal af en ook al in gebruik. 
Heel handig Martinneke! Bedankt!

Het tuin-plaidje is verhuist voor een tijdje naar een lieve vriendin want zij gaat het voor mij quilten.
Ze neemt het mee naar Frankrijk op reis om er daar wat aan te werken. Ondertussen ga ik bij Salgarollo een boordje kiezen om het plaidje daarna helemaal af te werken. 
Bedankt Christeltje om dat voor mij te doen!!! 


Ik wil ook deze vakantie zorgen dat er aan nog een paar mini-plaidjes eindelijk eens tunneltjes of lusjes  komen zodat ik ze kan ophangen. Dus daar heb ik mijn werk wel wat aan. En dan zijn er nog een paar onafgewerkte werkjes die ik heel graag deze vakantie onder handen wil nemen zodat we na de vakantie weer met een schone lei aan nieuwe werkjes kunnen beginnen.  

Maar ondertussen wens ik iedereen een hele fijne en ontspannen vakantie toe 
met veel plezier en natuurlijk veel tijd voor je hobby!!!
X X X









2 opmerkingen:

  1. Hey Ann, Nog nen hele gelukkige verjaardag!!!! Wat een toffe kippen!!!! Ik had echt gedacht da gij uw quiltje zelf ging quilten!!!! Uw gsm-zakje is mooi hè!!!

    Prettige vakantie,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik wou het wel zelf quilten maar aan zo een aanbod kon ik nier weerstaan en zeker niet nu ik zo weinig tijd heb.
    Als ge graag kippen-kindertjes hebt van mijn pluchen kippen volgend jaar weet ge maar iets te zeggen hé! Hihihi!
    Da zou niet misstaan in uwen tuin! Een paar vriendjes voor uw poezenbeesten... X

    BeantwoordenVerwijderen