dinsdag 30 oktober 2012

Boekenweek.

Heel de week vreselijke tandpijn. Toch maar naar de tandarts. Ontstoken kaaksbeen. Amaai, dat doet pijn tot in mijn oor!

Dan kom ik dinsdag morgen beneden in mijn ateliertje en zie een grote plas water onder mijn bureau staan. Als ik begin te zoeken van waar dat water komt merk ik al vlug dat het van boven komt waar de badkamer is. Maar het allerergste van alles is dat mijn boekenrekken helemaal nat zijn !
Vreselijk want ik ben zo gesteld op mijn boeken ! Hoe moet ik hier aan beginnen !? 
Blijkt dat er een waterleiding van mijn bubbelbad is gesprongen en zo door het plafond naar beneden is gespoeld !
Het is s'avonds gebeurd en ik heb het pas s'morgens gezien.  Een hele nacht hebben die boeken zo in dat water gestaan.
Na even te moeten bekomen ben ik er dan maar aan begonnen. Alle boeken uit de rek gehaald, zo goed mogelijk de droge en de natte boeken gesorteerd en dan heel het huis van boven tot onder vol boeken leggen om te laten drogen! De badkamers goed warm gehouden zodat ik optijd nieuwe boeken kon te drogen leggen en dan is de haardroger ook nog een goede oplossing. Wat een chaos in huis!

Maar maandag was dan alles toch weer opgeruimd en heeft manlief die gelukkig handig is alles kunnen maken en zou nu dat bad niet meer kunnen stuk gaan. Ik moet op hem vertrouwen zegt hij, maar ik ben er toch nog niet gerust in...

1 opmerking:

  1. Ik leef met je mee! Hopelijk is de schade aan je boekencollectie niet te groot...

    BeantwoordenVerwijderen